Sennheiser Headphones PX Series PMX 200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser Headphones PX Series PMX 200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

mkoller 27-05-2009

Ik heb deze ook ongeveer een jaar en heb hiervoor de PMX100 gehad. Die ging stuk doordat de kussentjes losgingen en kwijtraakten en ook de draad bij de oorstukken ging stuk. Bij de PMX200 is mijn draad bij de jack plug kapot gegaan. Ook ik gebruik hem gewoon dagelijks met een ipod nano in m'n broekzak, dus het is wel slecht als dat na minder dan een jaar stuk gaat. Gelukkig heeft iemand het voor me kunnen repareren.
Ik vind het zelf altijd heel belangrijk dat m'n omgeving m'n muziek niet hoort, dus dat is wel beter bij de 200 dan bij de 100. Verder ben ik het ook eens met de anderen dat er minder bas in de 200 zit dan in de 100, maar voor mij was het niet storend en ik ben er inmiddels aan gewend. Al met al zal ik denk ik geen nieuwe kopen als ie echt stuk gaat.

Alexander13 14-04-2009

Heb naar aanleiding van de discussies hier de betreffende apparaten gekocht(om te vergelijken en vervolgens degene die ik niet wilde houden teruggebracht): De PMX 100, de PMX 200 en als referentie ook de PX 100 en 200(die inklapbare, leek me handig).

Wat direct opvalt is dat de goedkoopste versies(de PMX 100 en de PX 100) van beide types veel, maar dan ook veel beter klinken. Opvallend detail hierbij ook dat de beide '200' versies een 'powerful bass' beloven en de 100's een 'natural sound'. Ik weet niet waar Sennheiser dit op baseert, maar klopt simpelweg niet. Het geluid uit de 100's is veel voller en met een veel diepere bas, vele male beter in het laag en daarnaast ook in het oog.

Verklaring hiervoor(al eerder hieronder aangegeven) is ook eenvoudig: de beide types 100 hebben een 'open kast', de beide types 200 een gesloten kast en draag je door verder van je oor door de oorschelpen. Ik had hier eerst niet eens op gelet en was me verder niet bewust van dit verschil. Het verschil uit zich verder in het feit dat de open kasten erg goed hoorbaar zijn voor de omgeving. Als je hier geen bezwaar tegen hebt uitstekende hoofdtelefoon, zowel de PMX 100 als de PX 100. Perfect geluid en een stuk goedkoper dan de 200's.

Gezien het feit dat ik graag een gesloten kast wil gebruiken zodat niet iedereen hoeft mee te genieten ben ik verder gaan kijken en ben voor hetzelfde bedrag(ca € 69,-) als de PMX 200 en de PX 200 uitgekomen bij de AKG K430. Perfect ding, gesloten kast, zeer goed geluid, inklapbaar en ook nog met volumeregeling. Kende het hele merk eerst niet, maar was redelijk snel verkocht en nu erg tevreden.

bubbelbobbel 20-03-2009

Tsja: was eigenlijk erg in mijn sas met het ding, maar nu ik de reviews nog eens lees herken ik ook veel klachten. Het vervelendste: hij is kapotgegaan op een maier die hier vaker omschreven staat. Het draadje uit de oorstukken (hoe heten die dingen?) is te kwetsbaar en dit is niet zelf te repareren.
Verder steekt de beugel aan de achterkant inderdaad veel uit voor een model dat in je nek zit. Tenslotte vond ik het jammer dat je bij het fietsen erg veel geruis van de wind krijgt die de muziek overstemt: dat pleit voor een in-ear variant. Mijn goedkopere in-ears vielen de hele tijd uit: iemand een goede suggestie?

RobbieW 25-12-2008

Gebruik PMX-200 in combinatie met MP3-speler Creative Zen Vision M. Geluid is goed. Veel details en een goede bas weergave. Draagcomfort valt tegen door de nekband. Als je een jas met een hoge kraag hebt, schuurt de kraag continue tegen de nekband aan. Ik heb het idee dat de nekband iets te groot is. Jammer dat hij niet verstelbaar is. Het gebruik in een vliegtuig is ook af te raden. Er is veel omgevingsgeluid hoorbaar (airco) en nekband zit in de weg bij stoel met hoofdsteun.

pveentjer 25-09-2008

Ik gebruik de koptelefoon icm met ipod classic 160 gig en ik luister veel soorten muziek, rock, hardrock, electronica, house etc. Geluid is erg gedetaileerd en een genot om naar te luisteren (zeker als je het vergelijkt met in ear koptelefoons).
Het grote probleem is dat gisteren mijn 2e in 1.5 jaar de geest heeft gegeven. Iedere keer gaat een van de kabels stuk direct boven de jack-plug (de kabel wordt er als het ware uit getrokken) Dat stuk is dus enorm kwetsbaar.
Ik draag de koptelefoon bijna iedere dag in de trein en doe er geen gekke dingen mee.
Ik ben daarom nu op zoek naar een andere koptelefoon die hopelijk net zo goed klinkt maar langer mee gaat.

PauluS87 21-02-2008

Ik weet niet vanwaar die slechte geluid score, want ik heb nergens last van met mijn Ipod Classis 160gb. Er komt juist erg mooi en vooral helder geluid uit! Als ik de equalizer instel op neutraal dan komt er prachtig geluid uit. Ik ben dik tevreden! Ik had hiervoor een Sony met een neckband gehad en daar kwam wel betere bass uit maar daar waren de geluiden weer snel vervormd, en die hoofdtelefoon was 40-50 euro.

Kortom goede aanrader! Hij is het geld zeker waard. Ik heb hiervoor een PMX100 gehad en die leverde een heel andere geluids situatie op (beetje negatief). Dus als je een PX of PMX serie wilt kopen van Sennheiser koop dan de PMX serie.

MVG,
Paul

sparks.nl 23-11-2006

Ik vind de geluidskwaliteit voor dit geld enorm slecht. Ik heb de headset op
verschillende apparaten getest en afgewisseld met andere headsets (duurder,
vergelijkbare of goedkoper), allen waren beter.
Ik vind de bass erg tegenvallen.
Ik vind het gehele geluid erg ver weg klinken, alsof ik op een afstand sta. Ik
mis de beleving.

yukov 12-08-2006

Na deze hoofdtelefoon iets langer dan een maand in mijn bezit te hebben ben ik
tot de volgende conclusies gekomen.

De geluidskwaliteit is kraakhelder en stelt je in staat om de kleinste details
in een track te kunnen horen. Waarom ik niet hoger geef dan een 8 heeft te
maken met de bass. Deze is niet echt 'lekker', het blijft allemaal een beetje
op de achtergrond. Kwestie van smaak misschien, maar voor een hoofdtelefoon van
een dergelijke prijs wil ik helemaal tevreden zijn.
De vormgeving is wel wat je mag verwachten, alles netjes afgewerkt en alles
even strak. Het draagcomfort is een twijfelgeval, hij zit zeker wel goed alleen
heb ik het idee dat de oorkleppen net iets groter hadden gemogen, ook de beugel
is wat aan de grote kant en dit kan vervelend zijn als je tegen een hoofdsteun
in de trein aan wil zitten. Omdat ik voor een kleinere prijs een hoofdtelefoon
heb gehad die comfortabeler zat blijft deze Sennheiser wat mij betreft steken
op een 7.
Ik kan na een maand niets zeggen over de duurzaamheid, het oogt wat fragiel
allemaal maar tot dusver blijft alles intact.

niek? 11-05-2006

Ik heb de sennheiser pmx200 al een tijdje ik moet zeggen dat hij me goed bevalt
zit zeer comfortable en geeft de geluiden zeer gedetailleerd en warm weer. en
hij is goed afgewerkt maar dit mag je dan ook wel verwachten voor zo`n prijsje.
Een aanrader dus.!